|
Undersøkelse
|
Hvem lurte deg til og reise til Thailand første gang?
|
|
 |
Forum › Ice Cheers Bar › Nyheter fra media › ”Pattaya for mine føtter.
 |
|
 |
|
”Pattaya for mine føtter.
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Neste
| Vis Forrige Emne :: Vis Neste Emne |
| Av |
Innlegg |
Geiro Site Admin

Ble medlem: Nov 01, 2007 Innlegg: 8021
|
Postet: Tor Jan 28, 2010 5:55 pm Tittel: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Til mandag kan du se premieren på arendalsselskapet Novemberfilms nye dokumentar ”Pattaya for mine føtter”, en kontroversiell skildring av hvordan nordmenn tar seg til rette i et annet land.
DRO : For halvannet år siden ble journalist og produsent Kjetil Johnsen i arendalsselskapet Novemberfilm invitert til Pattaya Thailand, av restauranteier Roar Sørensen fra Stavanger. Han driver baren Blue Lagoon like ved strandpromenaden i den myteomspunne byen en snau times kjøring fra hovedstaden Bangkok. Tidligere i høst takket Johnsen og fotograf Aksel Storstein ja til invitasjonen. Resultatet blir nå vist på TV2.
Tar seg til rette
Pattaya regnes av mange for å være verdens sex-hovedstad nummer 1. Byen har et frynsete rykte, ikke minst på grunn av de mange overgrepssakene mot barn som har versert der de siste 20 årene årene. Pattaya er også kjent for å huse mange farlige kriminelle, blant annet fra Norge. Sørensen mener imidlertid Pattaya har langt mer å by på enn fyll og prostitusjon. Han ville motbevise det han kaller er feilaktige påstander om verdens beste by – Novemberfilm fikk slippe til i 8 dager.
Filmen ”Pattaya for mine føtter” er en ellevill historie om fest, menn, lettkledde kvinner, savn og kjærlighet. Ikke minst er dette en film om hvordan nordmenn tar seg til rette i et land langt, langt borte fra Norge.
100 jenter i stallen
Sørensen etablerte baren Blue Lagoon for fem år siden i Thailands største turistmaskin, Pattaya. I følge eget utsagn er han i dag en av Asias største norske bareiere, han har 100 jenter i stallen. Formelt eies baren av en thailandsk kvinne, men det er Sørensen og en norsk kompanjong som star bak komplekset som ligger like ved strandpromenaden I Pattaya som er kjent for sitt elleville uteliv og sine mange gogo barer og prostituerte kvinner. Opprinnelig var Pattaya en liten fiskelandsby, men på 60 tallet ble stedet “oppdaget” av rike familier fra Bangkok og ikke minst amerikanske soldater. Etter dette har byen vokst seg stadig større I dag regner thailandske myndigheter med at over fem millioner mennesker besøker byen hvert år.
Sex hovedstad
Her hjemme er Pattaya mest kjent som verdens sex-hovedstad. Fra tidligere har vi også hørt historier om en rekke overgrepssaker mot barn i nettopp Pattaya. I mange år reiste pedofile nordmenn på sex turer dit fordi tilgangen på utfattige smågutter var stor. Og selv om en stor koloni vanlige nordmenn de siste årene har slått rot i Pattaya, er fremdeles Pattaya befengt med et særdeles frynsete rykte. Det faktum at Pattaya også er kjent for å være fristed for norske kriminelle, har heller ikke bidratt til å skape et bedre inntrykk av byen ved Siambukten, skriver Novemberfilm i sin pressemelding.
- Selger Rock`n`Roll
Det er altså her – midt i det norsk reiselivsnæring kaller “badebyen Pattaya” - Roar Sørensen har slått seg ned og etablert virksomhet.
I et intervju med Pattaya Tidende forteller Sørensen at det stadig kommer norske kvinner innom og skjeller han ut for å selge kvinner i baren. Sørensen mener imidlertid dette er feil. – Vi selger ikke jenter, vi selger Rock`n`Roll. Vi tjener ikke penger på at jenter går hjem med kunder, hevder Roar i intervjuet.
Sørensen frykter imidlertid at politiet hjemme i Norge er så oppsatt på å ta han, at de venter med håndjernene når han kommer hjem. Han lar seg imidlertid ikke skremme av det.
–Jeg reiser hjem med hevet hode. Mine ansatte får god lønn, noen av dem møter nordmenn og andre de gifter seg med og får et bedre liv enn de kunne forventet å få på landsbygda i Thailand, forteller Sørensen til den samme avisa. Jentene selv mener imidlertid prisen de betaler er høy. Savnet etter sine kjære er stort, mange av dem har flere barn i forvaring hos foreldrene i påvente av at det skal skje et under. En av Sørensens barjenter forteller hun ikke liker nordmenn og utlendinger og at hun savner barna sine hver eneste dag.
- ”Hodet mitt er fullt av tanker” forteller hun Novemberfilm da de besøker baren.
FAKTA:
Tittel: ”Pattaya for mine føtter”
Genre: Dokumentarfilm for Reflektor på TV2
Sendetid: Mandag 1. feb klokka 22.50
Produksjonsselskap: Novemberfilm as for TV2, vinteren 2010
www.arendals-tidende.n...amID=38722
_________________ www.thaiimport.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
Pongpat Æresmedlem ice diamant.

Ble medlem: Jan 19, 2009 Innlegg: 6634 Bosted: City of Happiness
|
Postet: Tor Jan 28, 2010 6:05 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Håper eg får med meg dette, skal bli spennende og se hva novemberfilm har fådt til.
_________________ Teori er når man vet alt, og ingen ting stemmer.
Praksis er når alt stemmer, og ingen vet hvorfor.
Her blir teori og praksis forent, ingen ting stemmer og ingen vet hvorfor. |
|
| Til Toppen |
|
 |
Geiro Site Admin

|
|
| Til Toppen |
|
 |
kangaroo Velkommen som member of the ice family.

Ble medlem: Jan 12, 2009 Innlegg: 10000 Bosted: Langt W i hava....
|
Postet: Tor Jan 28, 2010 7:39 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Satser på å være ferdig med nedvasken til dette begynner.............
Dette skal sees...........
_________________ "skal godt snakkes,før det er jevngodt med å holde kjeft......" |
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Tor Jan 28, 2010 7:58 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Jupp. Thailand er i rampelyset fortiden. Veldig mye negativt, litt i det meste laget. Er spent på hva Pattaya for mine føtter har og by på.
|
| Til Toppen |
|
 |

|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Tor Jan 28, 2010 8:24 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Disneyland for adults er riktig  La det være slik.
Når man leser slikt:
I et intervju med Pattaya Tidende forteller Sørensen at det stadig kommer norske kvinner innom og skjeller han ut for å selge kvinner i baren.
Da er det enkelte som har totalt missforstått hvordan ting henger sammen. Alle som ikkje har vert i Pattaya, får ett totalt feil bilde av Pattis. Noe som kommer til og skje.
Det mest latterlige eg noen gang har lest på forum, er folk som ikkje tørr og fortelle folk hjemme att dem skal til Pattaya på ferie, pga skittent rykte. Hva folk tenker om meg, driter eg mildt sagt en lang faen i. Men tror det kan bli mye bygdesnakk nå, etter dette!
Husker selv etter 2 turer til Thailand, sa min nabo til meg. Hvor reiser du hen i Thailand da. Eg svarte Pattaya, han spurte om eg likte unger? Så ser man hva utenomforståere tenker.
De fleste reiser til Pattaya for drikking og sex, ett fåtall for narkotika og pedofili.
De fåtallet er akkurat det som kommer på tv og media.
Lite tv dokumentarer om det store pedeofili kartellene i Mae sai foreksempel. Og ikkje minst cambodia.
|
| Til Toppen |
|
 |
maipenrai Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 04, 2007 Innlegg: 2831
|
|
| Til Toppen |
|
 |
Changnoi Løpegutt for ice family.

Ble medlem: Sep 02, 2009 Innlegg: 7660 Bosted: Kr.sand
|
|
| Til Toppen |
|
 |
eetabong Sølv dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Jan 18, 2009 Innlegg: 1296
|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
|
| Til Toppen |
|
 |
Geiro Site Admin

|
|
| Til Toppen |
|
 |
maipenrai Gull dekksgutt på forumet.

Ble medlem: Okt 04, 2007 Innlegg: 2831
|
|
| Til Toppen |
|
 |

|
Postet: Fre Jan 29, 2010 5:12 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
| maipenrai skrev: |
| eetabong skrev: |
| maipenrai skrev: |
| kangaroo skrev: |
Er det rart det er mye negativt om Pattaya i media? Man ser jo med egne øyne hva som foregår der. Synes "Disneyland for adults" er et passende begrep om det jeg  |
alt du får i pattaya får du absolutt alle andre plasser i verden...pattayas største problem er ryktet. jeg har ikke noe behov for å forsvare byen, men det finnes få plasser der du har så mange fritidssysler som i pattaya. |
Når jeg er i Pattaya lurer jeg ofte på hva jeg skal finne på for å slippe unna all støyen og eksosen. Fritiden min i Thailand ønsker jeg definitivt IKKE å bruke der, det finnes altfor mange andre og bedre alternativer Men som sagt; Vi er alle forskjellige og godt er det. |
jaha ja....men bangkok er ok? |
Bangkok er vel ikke så mye bedre,,,,,,
_________________ "skal godt snakkes,før det er jevngodt med å holde kjeft......" |
|
| Til Toppen |
|
 |
wizard God forumsvenn

Ble medlem: Nov 07, 2008 Innlegg: 30
|
Postet: Fre Jan 29, 2010 9:21 pm Tittel: Re: ”Pattaya for mine føtter. |
|
Min klare strategi kontra forhåndsreklame er å la være å se på dette programmet.
Kanskje passerer jeg sendetid som et litt klokere menneske, jf programmet i mellomjula fra Thailand eller serien "Touristtrouble in big Thailand" ?
Foretrekker å gå rett til kildene og trekke konklusjoner derfra jeg!!
Blir nok en tur til sommeren også 
|
|
| Til Toppen |
|
 |
|
|
Du kan ikke starte nye emner i dette forumet Du kan ikke svare på emner i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet Du kan ikke legge til filer i dette forumet Du kan ikke laste ned filer fra dette forumet
|
|
|
 |
|
 |
|